Unohtuiko katsastus?
Muistakatsastus.fi-palvelu auttaa! Jätä tietosi yksityis- tai yritysasiakkaana, niin muistutamme sinua lähestyvästä katsastuksesta noin kuukautta ennen ajoneuvosi viimeistä katsastusajankohtaa. Voit voittaa myös katsastuslahjakortin!

Miten muistutamme?
Muistutuksia lähetetään ajoneuvon katsastusvälin lähestyessä loppuaan. Kun asiakas on tunnistettu hän saa muistutusviestin valitsemansa kanavaa pitkin. Ennen vuotta 2025 annettujen tietojen osalta priorisoimme sähköpostin lähettämisen tekstiviestin lähettämisen sijaan, mikä tarkoittaa, että jos asiakas on ennen vuotta 2025 antanut luvat molempaan sähköiseen kanavaan, lähetämme viestin vain sähköpostitse.
Kun asiakas vaihtaa autoa, niin uudelle autolle lähetetään muistutus sen katsastuksen ollessa ajankohtainen, eli huomioimme, että autot saattavat muuttua ihmisellä. Yksityishenkilön ei siis ole pakko syöttää asiakasrekisteriin kaikkia autojaan, vaan poimimme Traficomin kannasta aina kunkin asiakkaan nimissä olevan ajoneuvon, ja katsastuksen ollessa ajankohtainen lähestymme muistutuksella.
Miksei muistutusviestiä kuulu? Ehkemme ole saaneet sinua tunnistettua.
Käsittelemme henkilötietojasi luvallasi yleisen lainsäädännön sekä tietosuojaselosteemme mukaisesti. Jotta voimme lähestyä sinua viestillä, joudumme tunnistamaan sinut ja se tehdään Traficomin ajoneuvotietojärjestelmään vasten. Näin huolehdimme, että kukin asiakas saisi hänelle kuuluvan muistutuksen, eikä kenenkään muun. Jollet ole saanut muistutusta, niin syy saattaa löytyä alta.
Tarkistathan alla mainitut yleisimmät syyt ja yritäthän lisätä tietosi uudelleen. Et voi saada katsastusmuistutusta jos
- olet tehnyt Traficomille tiedonluovutuskiellon. Silloin tietojasi ei voida käsitellä. Käy poistamassa kielto.
- rekisteritunnus on annettu väärin tai et ole ajoneuvon omistaja tai haltija. Ajoneuvotietoa käytetään tunnistamiseesi.
- annetuissa osoitetiedoissa oli liian monta poikkeamaa. Nimi- ja osoitetiedot tulee olla samat kuin väestötietojärjestelmässä. Virheitä ovat väärä merkki, puuttuva merkki tai ylimääräinen merkki. Tiedot tulee antaa ilman lyhenteitä ja omalla äidinkielellä.
- postinumero on ollut virheellinen
- sähköpostiosoite on ollut virheellinen ja/tai sitä ei ole vahvistettu (vahvistussähköposti saapuu lomakkeen täytön jälkeen). Yleisimmät virheet ovat väärät päätteet mm. @hotmail.fi tai @gmail.fi
- puhelinnumero on virheellinen tai viesti on mennyt näppäilyvirheen takia toisen henkilön numeroon
Tunnistuksessa ei hyväksytä liian montaa poikkeamaa, jottei vääriä tunnistuksia tapahtuisi. Tämä tarkoittaa, että osoitteessa ei saa olla lyhenteitä esim. “Mannerheimint.”, vaan tulee syöttää korrekti lyhentämätön muoto, tässä tapauksessa oikea muoto olisi “Mannerheimintie”. Samoin asunnon numerot ja mahdolliset kirjaimet tulisi syöttää mahdollisimman tarkasti (Mannerheimintie 68 a 3), jotta oikea henkilö saadaan tunnistettua.